لیزر بافت سخت WATERLASE

ada9a09acea936d776a6f55c82778c43_XL

دستگاه Waterlase

کمترین بی حسی، بدون دریل و بدون ترس

WaterLase در دندانپزشکی

 

علت استفاده از دستگاه Waterlase:

آیا تا به حال شده که از ترس شنیدن صدای وحشتناک دریل از رفتن به دندانپزشکی منصرف شده باشید؟ و یا ترس از سوزن بی حسی و قیافه پف آلود و سنگینی لبها پس از کارهای دندانپزشکی موجب شده که شما تحمل درد دندان خود برای مدت طولانی به رفتن به مطب دندانپزشکی ترجیح داده باشید؟

آیا می دانستید که با دستگا ه لیزر همه ترس ها، دردها و فشارهای فوق به حداقل خود می رسد؟؟؟

 

کاربرد لیزر در دندانپزشکی استفاده از آمپول بی حسی را به حداقل رسانده و یا در مواردی به کل از بی حسی بی نیاز می کند. همچنین استفاده از دریل را نیز در اکثر کارهای دندانپزشکی رفع می کند.

دستگاه Waterlase  ترکیبی از آب، هوا و انرژی لیزر برای استفاده ایمن در بافت های بدن انسان، خصوصا بافت های حفره دهانی می باشد. دندان های انسان مقداری آب در بافت خود دارد که با تابیدن لیزر به آنها، می تواند در مولکول های آب جذب شده و با انرژی بالای خود مولکول های آب را منفجر کرده  و دندان را بر می دارد. از آنجایی که این پروسه برخلاف دریل با ضربه، لرزش شدید و واکنش های التهابی همراه نیست، هیچ گونه احساس دردی را در دندان ایجاد نمی کند.

مته و دریل های دندانپزشکی به علت برداشتن حجم زیادی از دندان و وارد آوردن ضربه و چرخش بسیار شدید موجب ایجاد ترک های میکروسکوپی و درد در دندان می شوند. در صورتی که لیزر کاملا انتخابی و با دقت پوسیدگی های دندان را برداشته و بدون هیچ گونه آسیب و یا ایجاد ترک در دندان، نیاز به بی حسی را رفع نموده و یا به حداقل می رساند.

نظرات بیماران در مورد WaterLase

 

گرما، لرزش و حتی فشار از مهم ترین دلایل ایجاد درد و نیاز به بی حسی حین خالی کردن دندان ها با مته دندان پزشکی می باشد. در حالی که در لیزر برداشتن و برش دادن بافت نرم (لثه) و بافت سخت بدون گرما، لرزش و فشار انجام شده و به این دلیل بسیاری از کارهای معمول دندانپزشکی مانند پرکردن را تقریبا بدون بی حسی می توان انجام داد. در نتیجه علائمی مانند احساس سنگینی لب ها را برطرف کرده و شما را از استفاده از داروهای مسکن بی نیاز می سازد.

دقت لیرز در برداشتن پوسیدگی ها و حفظ بافت سالم دندان باعث طول عمر بیشتر دندان می گردد. در حالی که در روش معمول دریل، امکان حفظ بافت سالم اطراف پوسیدگی به دلیل خاصیت ذاتی مته و سرعت آن وجود نداشته و همیشه مقداری بافت سالم نیز در حین کار از بین می رود.

کاربردهای Waterlase  بسیار متنوع است و طیف گسترده ای از کارهای بافت نرم و سخت شامل حذف پوسیدگی، آماده سازی حفره جهت پرکردن، کانال های ریشه، طراحی لبخند، برداشتن لثه و جراحی استخوان را می توان با لیزر به راحتی انجام داد.